ایران‌ساخت| نیاز صنعت نفت و گاز به محصولی پرکاربرد رفع شد؛ صادرات به 8 کشور

ایران‌ساخت| نیاز صنعت نفت و گاز به محصولی پرکاربرد رفع شد؛ صادرات به 8 کشور


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 68033
یک شرکت دانش بنیان با فعالیت فناورانه خود موفق به تولید شیرآلات مورد نیاز صنایع نفت، گاز و پتروشیمی شده است. این محصولات علاوه بر رفع نیاز داخل به 8 کشور نیز صادر می‌شود.

 

 

 

شیرآلات یکی از تجهیزات پالایشگاهی، خطوط انتقال و پتروشیمی است. محصولی پرکاربرد در این صنایع. حال این محصول با تولید داخل در صنعت جایگزین شده است. پیام خلیلی مدیر عامل شرکت دانش بنیان توسعه ونوسازی صنایع گداختار گفت: این شرکت در حوزه تولید شیرآلات صنایع نفت، گاز و پتروشیمی فعال است، محصولاتی که تنوع بالایی دارند. بیش از 500 نوع محصول در حوزه شیرآلات گوناگون مانند توپی، کروی، مخروطی، پروانه‌ای را تولید می‌کنیم که در سایزهای مختلف از 1 تا 56 اینچ در کلاس فشاری 150 تا دو هزار و 500 قرار دارند.

 

وی ادامه داد: هر سال حدود 100 نوع محصول به سبد محصولات شرکت افزوده می‌شود و می‌توان گفت هر ماه نیز تولید 5 محصول را داریم. این محصولات در دماهای بسیار پایین و بالا، فشارهای بسیار بالا کاربرد دارند و نوعی محصول کنترلی هستند.

 خلیلی با بیان اینکه 8 گروه از این محصولات دانش بنیان هستند، افزود: انواع  شیرآلات فشار بالا و شیرآلات فشار سرد (با تحمل دمای منفی 196 سانتی گراد) در این دسته محصولات دانش بنیان جای دارند. همچنین در این گروه می‌توان به شیرآلاتی با سایز 42 اینچ اشاره کرد که مستقیم در خطوط انتقال لوله‌ها استفاده می‌شوند و تولید آنها برای نخستین بار در کشور انجام شد. شیر عملگر برقی، شیرآلاتی مقاوم به خوردگی گوگرد نیز از دیگر محصولات دانش بنیان شرکت هستند.

به گفته وی، پیش از این نمونه‌های خارجی این محصولات کاربرد داشت اما اکنون با این محصولات علاوه بر رفع نیاز داخل، صادرات هم انجام می‌شود. این محصولات به 8 کشور مانند یونان، عرلق، قطر، عمان، پاکستان، ترکمستان و ارمنستان صادر می‌شود. با فعالیت این شرکت دانش بنیان هر سال از خروج حدود 50 میلیون دلار ارز جلوگیری می‌شود. این محصولات اکنون تمام صنایع پالایشگاهی نفت و گاز، خطوط انتقال نفت و گاز و نیروگاه‌ها در کشور از این محصولات استفاده می‌کنند.

 

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/25

 

 

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم